snart käk:D

Jag måste säga att jag har haft det bra dem senaste dagarna! Det enda negativa med långhelger är att man blir så snabbt bortskämd, iaf jag. Veckan som kommer måste vi ju gå fem dagar som vanligt.

Jag tror jag kommer få en hel del skit från lärarna på restaurangen pga av min tatuering. Just att den sitter på underarmen, men det kommer inte synas så mycket men skjorta över. Men just det att dem klagar på hur jag ser ut och att jag inte kan se ut så enligt dem. Det är inte acceptabelt att se ut hur som hellst inom den här branschen, inte bara av hygieniska skäl. Men det som stör mig är att om inte folk börjar ändra sin attityd och sluta med sina fördomar kommer folk alltid se ner på dem som är annorlunda. Har man piercingar, annorlunda färg på håret eller tatueringar verkar vara mindra värd i andras ögon. Jag har bara fått skit från lärarna när jag sagt det. Man kan ju som sagt inte lära gamla hundar att sitta tyvär. Detta gör att jag känner en ännu starkare röst inom mig som vill göra tvärt emot vad andra vill, hur andra vill hur man ska va och se ut. Det skiter jag fullständigt i. That´s it!

Don´t make the mistake and take my shadow for a friend


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0